Program Szkolenia
I dzień szkolenia
ZAKWATEROWANIE
II dzień szkolenia
prowadzi dr Bartłomiej Mazurkiewicz
- krótkie przypomnienie - co i skąd się wzięło?
- rok 2023 i 2024 kluczowe dla zmian w pomocy społecznej;
- średni miesięczny koszt w DPS do zmiany;
- praca socjalna z osadzonymi;
- nowa wartość zasiłku stałego;
- nowe zadanie – usługi sąsiedzkie;
- kto, kiedy, komu, gdzie i za ile?
- nowe zasady funkcjonowania mieszkań chronionych;
- usługi wsparcia krótkoterminowego – czy ktoś to robi?
- komu przysługują usługi wsparcia krótkoterminowego?
- kto i ile za nie zapłaci?
- kolejne uchwały do przygotowania (oczywiście przez Radę Gminy);
- nowe dokumenty do rodzinnego wywiadu środowiskowego;
- nowe uprawnienia pracowników socjalnych w zakresie ich bezpieczeństwa.
III dzień szkolenia
prowadzi dr Bartłomiej Mazurkiewicz
- zasiłek stały od 1 stycznia 2024 r.;
- rodzaje świadczeń z pomocy społecznej;
- podział świadczeń;
- procedury przyznawania świadczeń – najczęstsze problemy;
- uznaniowość a obligatoryjność;
- praktyczne rozwiązania dotyczące ustalania sytuacji dochodowej środowiska;
- rodzinny wywiad środowiskowy – fakty i mity;
- przesłanki przyznania świadczeń;
- moment początkowy uprawnień;
- moment końcowy uprawnień;
- zmiana lub uchylenie obowiązującej decyzji – kiedy co i jak?
- wygaśnięcie decyzji o świadczeniu;
- co COVID i następcy zmienili w świadczeniach z pomocy społecznej?
IV dzień szkolenia
prowadzi dr Monika Polaczek
1. Trudny klient i trudna sytuacja w pracy:
- dlaczego klienci, współpracownicy, podwładni bywają emocjonalni?
- jakimi metodami łagodzić konflikty;
- empatia i dostrajanie się do klienta (współpracownika, podwładnego).
2. Odporność na stres i dystans emocjonalny w kontakcie z ludźmi:
- jak radzić sobie ze stresem i presją?
- jak radzić sobie ze stanami emocjonalnymi swoimi oraz swoich klientów lub współpracowników?
- jak reagować na krytykę lub atak klienta, by nie oddziaływała na nas negatywnie?
3. Asertywność w kontakcie z klientem:
- asertywność to nie tylko umiejętność mówienia „nie”;
- asertywna postawa w kontakcie z klientem, który jest agresywny i niekulturalny;
- jak zwiększyć pewność siebie w takich sytuacjach?
- jak stawiać granice przy jednoczesnym okazaniu szacunku i zrozumienia?
4. Rozwiązywanie sytuacji problemowych i techniki reakcji na zastrzeżenia
Wykładowcy
dr Bartłomiej Mazurkiewicz
Doktor nauk prawnych, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, absolwent School of American Law - The Catholic University of America – The Columbus School of Law, Washington, D.C.
Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo–Hutniczej w Krakowie, (Katedra Zarządzania Kadrami i Prawa Gospodarczego), wieloletni członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, ekspert serwisu prawa i ubezpieczeń społecznych wydawnictwa prawnego Wolters Kluwer.
Prowadzący szkolenia w zakresie zabezpieczenia społecznego i KPA, współpracownik Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej ROPS w Krakowie i Opolu, współpracownik Małopolskiego, Świętokrzyskiego i Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, prowadzący szkolenia dla Biura Pomocy i Projektów Społecznych m.st. Warszawy, konsultant Ośrodków Pomocy Społecznej oraz Urzędów Dzielnic m.st. Warszawy
dr Monika Polaczek
Miejsce Szkolenia
Hotel Bachleda Kasprowy****
cena szkolenia
2390 PLN od osobycena szkolenia obejmuje
dodatkowe informacje
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 21 dni od dnia rozpoczęcia szkolenia jednostka zgłaszająca ponosi 100% odpłatności za szkolenie – niezależnie od powodu rezygnacji.
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.