Stosowanie przepisów znowelizowanej ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej w praktyce GKRPA, ZI oraz OPS
Program Szkolenia
I dzień szkolenia
ZAKWATEROWANIE
II dzień szkolenia
prowadzi dr Piotr Piskozub
- Przemoc domowa – definicja i zakres przedmiotowy oraz podmiotowy ustawy o przemocy domowej.
- Realizacja zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej a obowiązki OPS-ów, Zespołów Interdyscyplinarnych oraz GKRPA.
- Funkcjonowanie Zespołów Interdyscyplinarnych po zmianach - Zespół a GKRPA – zasady funkcjonowania obu instytucji.
- Pojęcie właściwości w ustawie o przeciwdziałaniu przemocy domowej – przekazywanie kart innym Zespołom, wyłączenia członków Zespołu oraz całego Zespołu.
- Procedura „Niebieskie Karty”: przebieg procedury, terminy poszczególnych czynności, obowiązki członków grup diagnostyczno-pomocowych, nadzór ZI nad działalnością grup, zamknięcie procedury i monitoring.
- Skargi na członków ZI i grup diagnostyczno-pomocowych.
III dzień szkolenia
prowadzi dr Piotr Piskozub
- Odebranie dziecka w trybie art. 12a ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej po zmianach w ustawie o przeciwdziałaniu przemocy domowej oraz nowelizacji KRO.
- RODO i tajemnica zawodowa w pracach Zespołu oraz GKRPA.
- Skargi na członków ZI i grup roboczych.
- „Reprezentant dziecka” – nowa instytucja k.r.o.:
- Standardy ochrony małoletnich i ich zastosowanie w pracach organów pomocy społecznej, ZI i GKRPA.
- Eksmisja sprawcy przemocy na podstawie art. 11a ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w domowej: przesłanki eksmisji sprawcy przemocy domowej, znaczenie dowodowe dokumentacji procedury „Niebieskie Karty” w postępowaniu eksmisyjnym, zakres przedmiotowy eksmisji orzekanej na podstawie przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej.
IV dzień szkolenia
prowadzi dr Monika Polaczek
1. Trudny klient i trudna sytuacja w pracy:
- dlaczego klienci, współpracownicy, podwładni bywają emocjonalni?
- jakimi metodami łagodzić konflikty;
- empatia i dostrajanie się do klienta (współpracownika, podwładnego).
2. Odporność na stres i dystans emocjonalny w kontakcie z ludźmi:
- jak radzić sobie ze stresem i presją?
- jak radzić sobie ze stanami emocjonalnymi swoimi oraz swoich klientów lub współpracowników?
- jak reagować na krytykę lub atak klienta, by nie oddziaływała na nas negatywnie?
3. Asertywność w kontakcie z klientem:
- asertywność to nie tylko umiejętność mówienia „nie”;
- asertywna postawa w kontakcie z klientem, który jest agresywny i niekulturalny;
- jak zwiększyć pewność siebie w takich sytuacjach?
- jak stawiać granice przy jednoczesnym okazaniu szacunku i zrozumienia?
4. Rozwiązywanie sytuacji problemowych i techniki reakcji na zastrzeżenia.
Wykładowcy
dr Piotr Piskozub
Doktor nauk prawnych, radca prawny, adiunkt w Katedrze Prawa Cywilnego UMCS w Lublinie, trener szkoleń prawnych; konsultant portalu Legalis w zakresie prawa pomocy społecznej; konsultant prawny kilkunastu ośrodków pomocy społecznej oraz punktów przeciwdziałania przemocy w rodzinie; w praktyce radcy prawnego specjalizuje się w prawie rodzinnym oraz prawie pomocy społecznej, reprezentując osoby fizyczne oraz organy administracji w postępowaniach sądowych oraz sądowo-administracyjnych.
Autor kilkunastu publikacji z zakresu prawa cywilnego, rodzinnego i prawa pomocy społecznej, w tym monografii naukowych pt.: "Świadczenia nienależnie pobrane w pomocy społecznej" oraz "Rozwiązania antykryzysowe w praktyce ośrodka pomocy społecznej", współautor publikacji "Vademecum dyrektora domu pomocy społecznej", a także autor licznych artykułów naukowych i rozdziałów w publikacjach zbiorowych (m.in.: "Umowa o finansowanie pobytu członka rodziny w domu pomocy społecznej – analiza obowiązującego stanu prawnego i postulaty de lege ferenda", "Rodzina wspierająca w świetle przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej", "Procedura odebrania dziecka na podstawie przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie. Problemy praktyczne i postulaty de lege ferenda", "Rodzinnoprawne aspekty ochrony dziecka - ofiary przemocy w rodzinie").
dr Monika Polaczek
Miejsce Szkolenia
Hotel Bachleda Kasprowy****
cena szkolenia
2250 PLN od osobycena szkolenia obejmuje
dodatkowe informacje
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 21 dni od dnia rozpoczęcia szkolenia jednostka zgłaszająca ponosi 100% odpłatności za szkolenie – niezależnie od powodu rezygnacji.
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.
Kolejność omawianych zagadnień może ulec zmianie.