Ustawa o pomocy społecznej 20 lat funkcjonowania - aktualności 2024

od do

Program Szkolenia

I dzień szkolenia

ZAKWATEROWANIE
16:00 - 21:00 Rejestracja uczestników – przedstawienie harmonogramu szkolenia - zakwaterowanie
18:00 - 21:00 Kolacja

II dzień szkolenia

prowadzi dr Bartłomiej Mazurkiewicz
07:00 - 09:00 Śniadanie
09:00 - 13:00 Ustawa o pomocy społecznej – 20 lat funkcjonowania – aktualności 2024:
  • krótkie przypomnienie - co i skąd się wzięło?
  • rok 2023 i 2024 kluczowe dla zmian w pomocy społecznej;
  • średni miesięczny koszt w DPS do zmiany;
  • praca socjalna z osadzonymi;
  • nowa wartość zasiłku stałego;
  • nowe zadanie – usługi sąsiedzkie;
  • kto, kiedy, komu, gdzie i za ile?
  • nowe zasady funkcjonowania mieszkań chronionych;
  • usługi wsparcia krótkoterminowego – czy ktoś to robi?
  • komu przysługują usługi wsparcia krótkoterminowego?
  • kto i ile za nie zapłaci?
  • kolejne uchwały do przygotowania (oczywiście przez Radę Gminy);
  • nowe dokumenty do rodzinnego wywiadu środowiskowego;
  • nowe uprawnienia pracowników socjalnych w zakresie ich bezpieczeństwa.
13:00 - 15:00 Obiad
15:00 - Czas wolny
19:30 - 01:00 Kolacja bankietowa z dyskoteką

III dzień szkolenia

prowadzi dr Bartłomiej Mazurkiewicz
07:00 - 09:00 Śniadanie
09:00 - 13:00 Ustawa o pomocy społecznej – 20 lat funkcjonowania – aktualności 2024 C.D.:
  • zasiłek stały od 1 stycznia 2024 r.;
  • rodzaje świadczeń z pomocy społecznej;
  • podział świadczeń;
  • procedury przyznawania świadczeń – najczęstsze problemy;
  • uznaniowość a obligatoryjność;
  • praktyczne rozwiązania dotyczące ustalania sytuacji dochodowej środowiska;
  • rodzinny wywiad środowiskowy – fakty i mity;
  • przesłanki przyznania świadczeń;
  • moment początkowy uprawnień;
  • moment końcowy uprawnień;
  • zmiana lub uchylenie obowiązującej decyzji – kiedy co i jak?
  • wygaśnięcie decyzji o świadczeniu;
  • co COVID i następcy zmienili w świadczeniach z pomocy społecznej?
13:00 - 15:00 Obiad
15:00 - Czas wolny
18:00 - 21:00 Kolacja bankietowa połączona z dyskoteką

IV dzień szkolenia

prowadzi dr Monika Polaczek
07:00 - 08:30 Śniadanie
08:30 - 12:00 Stres i trudne sytuacje w pracy - jak pracować w pomocy społecznej i nie zwariować?:
1. Trudny klient i trudna sytuacja w pracy:
  • dlaczego klienci, współpracownicy, podwładni bywają emocjonalni?
  • jakimi metodami łagodzić konflikty;
  • empatia i dostrajanie się do klienta (współpracownika, podwładnego).
2. Odporność na stres i dystans emocjonalny w kontakcie z ludźmi:
  • jak radzić sobie ze stresem i presją?
  • jak radzić sobie ze stanami emocjonalnymi swoimi oraz swoich klientów lub współpracowników?
  • jak reagować na krytykę lub atak klienta, by nie oddziaływała na nas negatywnie?
3. Asertywność w kontakcie z klientem:
  • asertywność to nie tylko umiejętność mówienia „nie”;
  • asertywna postawa w kontakcie z klientem, który jest agresywny i niekulturalny;
  • jak zwiększyć pewność siebie w takich sytuacjach?
  • jak stawiać granice przy jednoczesnym okazaniu szacunku i zrozumienia?
4. Rozwiązywanie sytuacji problemowych i techniki reakcji na zastrzeżenia
12:00 - Zakończenie szkolenia
12:00 - 13:30 Obiad

Wykładowcy

dr Bartłomiej Mazurkiewicz

Doktor nauk prawnych, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, absolwent School of American Law - The Catholic University of America – The Columbus School of Law, Washington, D.C.

Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo–Hutniczej w Krakowie, (Katedra Zarządzania Kadrami i Prawa Gospodarczego), wieloletni członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, ekspert serwisu prawa i ubezpieczeń społecznych wydawnictwa prawnego Wolters Kluwer.

Prowadzący szkolenia w zakresie zabezpieczenia społecznego i KPA, współpracownik Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej ROPS w Krakowie i Opolu, współpracownik Małopolskiego, Świętokrzyskiego i Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, prowadzący szkolenia dla Biura Pomocy i Projektów Społecznych m.st. Warszawy, konsultant Ośrodków Pomocy Społecznej oraz Urzędów Dzielnic m.st. Warszawy

dr Monika Polaczek

Doktor nauk humanistycznych, nauczyciel akademicki, certyfikowany coach - Akademia Profesjonalnego Coachingu akredytowana przez Noble Manhattan Coaching, wieloletni wykładowca w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Śląskiego (coaching, artcoaching, filozofia), prowadzi zajęcia z komunikacji interpersonalnej, strategii zarządzania stresem i filozofii dla studentów w Wyższej Szkole Planowania Strategicznego w Dąbrowie Górniczej, gościnnie na Uniwersytecie Warszawskim oraz na Uniwersytecie III Wieku pod patronatem Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu, członek Rady Dydaktycznej Kierunku Doradztwo Filozoficzne i Caching w Instytucie Filozofii Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, właścicielka i trener w Centrum Szkoleń i Coachingu SiC!, posiada 12 letnią praktykę w zawodzie trenera i wykładowcy dla pracowników sektora finansów publicznych, doskonale zna realia „budżetówki” od strony pracownika, kierownika zespołu, jak i szkoleniowca, stworzyła i administruje portal internetowy zrzeszający ponad 45 tysięcy pracowników jednostek budżetowych pod nazwą „Robię w budżetówce”.

Miejsce Szkolenia

Hotel Bachleda Kasprowy****

ul. Szymaszkowa 1
Hotel Kasprowy****

cena szkolenia

2390 PLN od osoby

cena szkolenia obejmuje

wykłady, materiały, konsultacje, 3 noclegi (zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych STANDARD)
pełne wyżywienie (3 x śniadanie, 3 x obiad, 3 x kolacja, 3 x serwis kawowy), parking hotelowy, basen, siłownia pokoje 1-osobowe dodatkowo płatne – 650 zł – konieczna wcześniejsza rezerwacja (najpóźniej do dnia 29 kwietnia 2024 r.)
Pokoje DELUX (z balkonem i widokiem na Tatry) dodatkowo płatne - 200 zł – konieczna wcześniejsza rezerwacja

dodatkowe informacje

W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 21 dni od dnia rozpoczęcia szkolenia jednostka zgłaszająca ponosi 100% odpłatności za szkolenie – niezależnie od powodu rezygnacji.

Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.

Koordynator Szkolenia

OTI
tel.: 12 635 83 65
fax. 12 635 83 65