Przeciwdziałanie przemocy domowej w praktyce GKRPA, Zespołu Interdyscyplinarnego oraz Ośrodka Pomocy Społecznej w świetle rewolucyjnych zmian i NOWEJ ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej
Program Szkolenia
I dzień szkolenia
ZAKWATEROWANIE
II dzień szkolenia
prowadzi dr Piotr Piskozub
- Przemoc domowa – nowa definicja i nowy zakres przedmiotowy oraz podmiotowy ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej.
- Realizacja zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej a obowiązki OPS, Zespołów Interdyscyplinarnych oraz Gminnych Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- Funkcjonowanie Zespołów Interdyscyplinarnych w świetle nowej ustawy - regulamin Zespołu Interdyscypolinarnego, powołania, uchwały.
- Pojęcie właściwości w ustawie o przeciwdziałaniu przemocy domowej – nowe zasady, przekazywanie kart innym Zespołom, wyłączenia członków Zespołu oraz całego Zespołu.
- Procedura Niebieskie Karty po zmianach – najważniejsze założenia i regulacje.
- Kodeks Postępowania Administracyjnego w procedurze – jest czy go nie ma?
III dzień szkolenia
prowadzi dr Piotr Piskozub
- Gminne Komisje Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w świetle aktualnych regulacji prawnych - zasady funkcjonowania, wynagrodzenie członków Komisji, akty wewnętrzne.
- Procedura leczenia odwykowego – ogólne założenia oraz wpływ nowej ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej na praktykę GKRPA.
- Problem alkoholowy a przemoc domowa – kompetencje organów i zasada wzajemnej współpracy.
- Przymusowe leczenie odwykowe a przymusowe leczenie psychiatryczne.
- Izolacja sprawcy przemocy domowej. Art. 11a ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej oraz uprawnienia Policji (nakazy i zakazy).
IV dzień szkolenia
prowadzi dr Monika Polaczek
1. Trudny klient i trudna sytuacja w pracy:
- dlaczego klienci, współpracownicy, podwładni bywają emocjonalni?
- jakimi metodami łagodzić konflikty;
- empatia i dostrajanie się do klienta (współpracownika, podwładnego).
2. Odporność na stres i dystans emocjonalny w kontakcie z ludźmi:
- jak radzić sobie ze stresem i presją?
- jak radzić sobie ze stanami emocjonalnymi swoimi oraz swoich klientów lub współpracowników?
- jak reagować na krytykę lub atak klienta, by nie oddziaływała na nas samych negatywnie?
3. Asertywność w kontakcie z klientem:
- asertywność to nie tylko umiejętność mówienia „nie”;
- asertywna postawa w kontakcie z klientem, który jest agresywny i zachowuje się w sposób niekulturalny i np. grozi konsekwencjami;
- jak zwiększyć pewność siebie w takich sytuacjach?
- jak stawiać granice przy jednoczesnym okazaniu szacunku i zrozumienia?
4. Rozwiązywanie sytuacji problemowych i techniki reakcji na zastrzeżenia
Wykładowcy
dr Piotr Piskozub
Doktor nauk prawnych, radca prawny, adiunkt w Katedrze Prawa Cywilnego UMCS w Lublinie, trener szkoleń prawnych; konsultant portalu Legalis w zakresie prawa pomocy społecznej; konsultant prawny kilkunastu ośrodków pomocy społecznej oraz punktów przeciwdziałania przemocy w rodzinie; w praktyce radcy prawnego specjalizuje się w prawie rodzinnym oraz prawie pomocy społecznej, reprezentując osoby fizyczne oraz organy administracji w postępowaniach sądowych oraz sądowo-administracyjnych.
Autor kilkunastu publikacji z zakresu prawa cywilnego, rodzinnego i prawa pomocy społecznej, w tym monografii naukowych pt.: "Świadczenia nienależnie pobrane w pomocy społecznej" oraz "Rozwiązania antykryzysowe w praktyce ośrodka pomocy społecznej", współautor publikacji "Vademecum dyrektora domu pomocy społecznej", a także autor licznych artykułów naukowych i rozdziałów w publikacjach zbiorowych (m.in.: "Umowa o finansowanie pobytu członka rodziny w domu pomocy społecznej – analiza obowiązującego stanu prawnego i postulaty de lege ferenda", "Rodzina wspierająca w świetle przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej", "Procedura odebrania dziecka na podstawie przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie. Problemy praktyczne i postulaty de lege ferenda", "Rodzinnoprawne aspekty ochrony dziecka - ofiary przemocy w rodzinie").
dr Monika Polaczek
Miejsce Szkolenia
Hotel Kasprowy****

cena szkolenia
1980 PLN od osobycena szkolenia obejmuje
dodatkowe informacje
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 21 dni od dnia rozpoczęcia szkolenia jednostka zgłaszająca ponosi 100% odpłatności za szkolenie – niezależnie od powodu rezygnacji.
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.
Kolejność omawianych zagadnień może ulec zmianie.