Program Szkolenia
I dzień szkolenia
ZAKWATEROWANIE
II dzień szkolenia
prowadzi dr Bartłomiej Mazurkiewicz
1. POLSKI ŁAD a pomoc społeczna:
- NOWE zasady uwzględniania dochodu;
- emeryci i renciści – co z nimi?;
- składka zdrowotna w pomocy społecznej.
- Zmiana minimalnego wynagrodzenia za pracę;
- Zmiana wysokości świadczenia pielęgnacyjnego,
2. ZMIANY w odpłatności i zwolnieniach za DPS:
- co się stało 27 stycznia 2022 roku?
- warunki zwolnienia fakultatywnego;
- warunki zwolnienia obligatoryjnego.
3. USTAWA o pomocy społecznej:
- czy mamy zmianę stanu prawnego?
- na co zwrócić uwagę przy udzielaniu wsparcia?
- dokumenty pobytowe;
- rodzaje możliwej pomocy;
- kto nadaje legalizaję osobom przybywającym z Ukrainy;
- czy specjalne rozwiązania dotyczą tylko obywateli Ukrainy?
- czy każdy wjeżdżajacu dostaje legalny pobyt?
- czasookres i rodzaj zezwolenia;
- Wójt jak Straż Graniczna!
- działania gminy na rzecz przybywających z Ukrainy;
- polecenia Wojewody dla Gmin;
- praca obywatela Ukrainy;
- małoletnie dzieci – pobyt w Polsce w końcu legalny czy nie?
- co jeśli dziecko nie ma opiekuna?
- tryb udzialania świadczeń z pomocy społecznej;
- gmina właściwa do udzialania świadczeń;
- rodzinny wywiad środowiskowy;
- jednorazowe świadczenie pieniężne dla osób przybywających z Ukrainy;
- pomoc psychologiczna;
- PEAD;
- ubezpieczenie zdrowotne;
- opiekun tymczsowy - nowe zadanie OPS.
III dzień szkolenia
prowadzi dr Bartłomiej Mazurkiewicz
1. ZM IANY od 5 października 2021 r. w związku z ustawą o doręczeniach elektronicznych:
- kogo dotyczy NOWELIZACJA?
- czy klienci muszą zakładać skrzynki elektroniczne?
- czy wszelka korespondencja musi iść w trybie ustawowym?
- zmiana zasady pisemności;
- czy coś się zmienia w terminach?
- data wszczęcia postępowania.
2. Kodeks Postępowania Administracyjnego - wprowadzenie:
- co ma RODO wspólnego z KPA?
- zakres obowiązywania, zasady ogólne;
- strona, załatwianie spraw, doręczenia, wezwania, terminy;
- czy coś nam pozostało z tarcz antykryzysowych?
3. Pos tępowanie administracyjne na gruncie KPA:
- wszczęcie postępowania, protokoły i adnotacje, udostępnianie akt;
- właściwość miejscowa;
- terminy załatwiania spraw;
- decyzje, postanowienia, odwołania;
- uchylenie, zmiana oraz stwierdzenie nieważności decyzji.
4. Pos tępowanie administracyjne w sprawach z zakresu Ustawy o pomocy społecznej:
- postępowanie w sprawach o świadczenia z zakresu pomocy społecznej;
- wydawanie decyzji z zakresu świadczeń z pomocowych;
- zmiana ostatecznych decyzji administracyjnych dotyczących zasiłku stałego oraz innych świadczeń;
- procedura administracyjna na podstawie ustawy o pomocy społecznej.
5. Kodeks Postępowania Administracyjnego – NOWLIZACJA 2022
IV dzień szkolenia
prowadzi dr Monika Polaczek
1. Trudny klient i trudna sytuacja w pracy:
- dlaczego klienci, współpracownicy, podwładni bywają emocjonalni?
- jakimi metodami łagodzić konflikty;
- empatia i dostrajanie się do klienta (współpracownika, podwładnego) na poziomie sposobu jego myślenia i oczekiwań.
2. Odporność na stres i dystans emocjonalny w kontakcie z ludźmi:
- jak radzić sobie ze stresem i presją?
- jak radzić sobie ze stanami emocjonalnymi swoimi oraz swoich klientów / współpracowników?
- jak reagować na krytykę lub atak klienta, by nie oddziaływała na nas samych negatywnie?
- jak w praktyce hamować negatywne emocje dzięki umiejętności samokontroli?
3. Asertywność w kontakcie z klientem:
- asertywność to nie tylko umiejętność mówienia „nie”;
- asertywna postawa w kontakcie z klientem, który jest agresywny i zachowuje się w sposób niekulturalny i np. grozi konsekwencjami;
- jak zwiększyć pewność siebie w takich sytuacjach?
- jak stawiać granice przy jednoczesnym okazaniu szacunku i zrozumienia?
4. Rozwiązywanie sytuacji problemowych i techniki reakcji na zastrzeżenia:
- techniki reagowania: jiu-jitsu, technika 4 kroków – model stawiania granic, zamglenie, asertywna odmowa, technika zrozumienia, technika przeramowania, zdarta płyta – przykłady skutecznych narzędzi do wdrożenia w procesie obsługi trudnego klienta.
Wykładowcy
dr Bartłomiej Mazurkiewicz
Doktor nauk prawnych, absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, absolwent School of American Law - The Catholic University of America – The Columbus School of Law, Washington, D.C.
Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Zarządzania Akademii Górniczo–Hutniczej w Krakowie, (Katedra Zarządzania Kadrami i Prawa Gospodarczego), wieloletni członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie, ekspert serwisu prawa i ubezpieczeń społecznych wydawnictwa prawnego Wolters Kluwer.
Prowadzący szkolenia w zakresie zabezpieczenia społecznego i KPA, współpracownik Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej ROPS w Krakowie i Opolu, współpracownik Małopolskiego, Świętokrzyskiego i Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, prowadzący szkolenia dla Biura Pomocy i Projektów Społecznych m.st. Warszawy, konsultant Ośrodków Pomocy Społecznej oraz Urzędów Dzielnic m.st. Warszawy
dr Monika Polaczek
Miejsce Szkolenia
Hotel Kasprowy****

cena szkolenia
2190 PLN od osobycena szkolenia obejmuje
dodatkowe informacje
W przypadku rezygnacji ze szkolenia w terminie krótszym niż 21 dni od dnia rozpoczęcia szkolenia jednostka zgłaszająca ponosi 100% odpłatności za szkolenie – niezależnie od powodu rezygnacji.
Organizator zastrzega sobie możliwość zmiany wykładowcy z przyczyn od niego niezależnych.
Kolejność omawianych zagadnień może ulec zmianie.