Zadania i kompetencje Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz kontrola punktów sprzedaży alkoholu AKTUALNOŚCI 2025

Program Szkolenia

  1. Zadania gminy związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu:
    • katalog zadań gminy wynikający z ustawy o wychowaniu w trzeźwości (…);
    • gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz strategia
    • rozwiązywania problemów społecznych - kto tak naprawdę je realizuje? jaka jest rola pełnomocnika wójta / burmistrza / prezydenta?
    • na co można przeznaczyć środki z opłat na zezwolenia?
    • „małpokowe” – w jakim zakresie można wydatkować te środki?
    • obowiązek powołania gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
  2. Organizacja i funkcjonowanie gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych:
    • skład komisji;
    • organizacja pracy komisji;
    • regulamin wewnętrzny;
    • zasady wynagradzania.
  3. Procedura leczenia odwykowego:
    • co może komisja?
    • na co należy zwrócić uwagę?
    • czego należy unikać?
  4. Kompetencje GKRPA w stosunku do osób uzależnionych- co jeszcze może zrobić Komisja poza skierowaniem wniosku o leczenie odwykowe?
  5. Pozyskiwanie i przetwarzanie danych osobowych na płaszczyźnie przeciwdziałania alkoholizmowi oraz przekazywanie informacji do i z komisji.
  6. Kontrola punktów sprzedaży alkoholu:
    • podstawa prawna kontroli;
    • analiza sytuacyjna i plan kontroli;
    • podstawowe zasady przeprowadzania kontroli punktów sprzedaży alkoholu;
    • zakres kontroli.
  7. PANEL DYSKUSYJNY – Pan dr Piotr Piskozub odpowie na Państwa pytania

KOSZT SZKOLENIA STACJONARNEGO


cena: od 4500 zł brutto do 6500 zł brutto *


w cenie szkolenia: szkolenie zrealizowane według załączonego programu (4 godziny zegarowe) + konsultacje z wykładowcą, certyfikaty uczestnictwa w szkoleniu, materiały


* cena obowiązuje dla grupy max 50-osobowej, ostateczna cena szkolenia jest zależna od terminu oraz miejsca realizacji szkolenia


Szczegółowych informacji dotyczących szkolenia udzielamy telefonicznie


Pozostaję do Państwa dyspozycji,
Kuba Adamski
tel. 502-139-233

Wykładowcy

dr Piotr Piskozub

Doktor nauk prawnych, radca prawny, adiunkt w Katedrze Prawa Cywilnego UMCS w Lublinie, trener szkoleń prawnych; konsultant portalu Legalis w zakresie prawa pomocy społecznej; konsultant prawny kilkunastu ośrodków pomocy społecznej oraz punktów przeciwdziałania przemocy w rodzinie; w praktyce radcy prawnego specjalizuje się w prawie rodzinnym oraz prawie pomocy społecznej, reprezentując osoby fizyczne oraz organy administracji w postępowaniach sądowych oraz sądowo-administracyjnych.

Autor kilkunastu publikacji z zakresu prawa cywilnego, rodzinnego i prawa pomocy społecznej, w tym monografii naukowych pt.: "Świadczenia nienależnie pobrane w pomocy społecznej" oraz "Rozwiązania antykryzysowe w praktyce ośrodka pomocy społecznej", współautor publikacji "Vademecum dyrektora domu pomocy społecznej", a także autor licznych artykułów naukowych i rozdziałów w publikacjach zbiorowych (m.in.: "Umowa o finansowanie pobytu członka rodziny w domu pomocy społecznej – analiza obowiązującego stanu prawnego i postulaty de lege ferenda", "Rodzina wspierająca w świetle przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej", "Procedura odebrania dziecka na podstawie przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie. Problemy praktyczne i postulaty de lege ferenda", "Rodzinnoprawne aspekty ochrony dziecka - ofiary przemocy w rodzinie").

Koordynator Szkolenia

Jakub Adamski
tel.: 502 139 233
fax. 12 635 83 65