Zamknięcie ksiąg rachunkowych w jednostce pomocy społecznej za rok 2024

od 09:00 do 13:30

Szkolenie ONLINE odbędzie się

11 grudnia 2024 r. (środa)
w godz. 09:00 – 13:30

LINK do zakupionego szkolenia zostanie przesłany na adres e-mail wskazany w karcie zgłoszenia w dniu 9 grudnia 2024 r.

Program Szkolenia

  1. Podział zadań i odpowiedzialność za prawidłowe zamknięcie ksiąg rachunkowych między kierownika OPS, głównego księgowego oraz pracowników.
  2. Wprowadzenie do ksiąg rachunkowych wszystkich operacji gospodarczych i finansowych, w tym osiągniętych przychodów i kosztów.
  3. Dochody i wydatki budżetowe – ewidencja i rozliczenie roczne z budżetem j. s. t.
  4. Środki pieniężne i ich ujęcie w rocznej ewidencji.
  5. Metody wyceny aktywów i pasywów na dzień bilansowy.
  6. Inwentaryzacja jako proces uwiarygodnienia rzetelności ksiąg rachunkowych poszczególnych składników majątkowych.
  7. Metody inwentaryzacji oraz dokumentacja dotycząca inwentaryzacji.
  8. Materiały a ewidencja księgowa.
  9. Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne – definicja i sposób ujęcia w księgach rachunkowych.
  10. Amortyzacja i umorzenie.
  11. Należności i zobowiązania – ustalenie ich stanu i odpowiednie ich rozpisanie w celu właściwego wykazania w odpowiednich pozycjach bilansu.
  12. Aktualizacja należności budżetowych – zasady dokonywania odpisów aktualizujących należności oraz ich ewidencja.
  13. Ewidencji odsetek od należności i zobowiązań wymagalnych oraz sposób ich prezentacji w sprawozdaniach.
  14. Wypłata świadczenia wychowawczego, świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i innych świadczeń realizowanych przez OPS – zobowiązania, zaangażowanie, prezentacja danych w księgach rachunkowych i sprawozdaniu RB-28S.
  15. Ewidencja należności od dłużników alimentacyjnych i prezentacja danych w tym zakresie w rocznych sprawozdaniach budżetowych i z operacji finansowych ( Rb – 27 ZZ , Rb – N, Rb –Z, Rb – ZN).
  16. Zaangażowanie wydatków budżetowych OPS – u – kwalifikacja, ujęcie w ewidencji księgowej i prezentacja w sprawozdaniu Rb – 28 S.
  17. Wzajemnie rozliczenia między jednostkami – kwalifikacja i ewidencja.
  18. Zobowiązania wymagalne – pojęcie, zasady prowadzenia ewidencji analitycznej oraz prezentacja w sprawozdaniach.
  19. Roczne sprawozdania budżetowe i z operacji finansowych a ewidencja księgowa.
  20. Powiązanie pozycji bilansu i rachunku zysków i strat z księgami rachunkowymi.
  21. Sprawozdanie finansowe za 2020 r. (bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu, informacja dodatkowa).
  22. Terminy i formy przekazywania sprawozdań finansowych, obowiązek publikacji w BIP.
PRZEBIEG SZKOLENIA:
  1. Szkolenie odbędzie się w dniu 11 grudnia 2024 r. (środa) w godz. 09:00–13:30.
  2. Faktura zostanie przesłana na adres e-mail ODBIORCY FAKTURY podany w karcie zgłoszenia.
  3. Warunkiem otrzymania linku do szkolenia jest opłacenie faktury - najpóźniej do 9 grudnia 2024 r.
  4. Link do zakupionego szkolenia zostanie przesłany w dniu 9 grudnia 2024 r.
  5. Uczestnicy szkolenia mogą zadawać pytania prowadzącemu (w trakcie trwania szkolenia poprzez
  6. wbudowany czat oraz po zakończonym szkoleniu w trakcie panelu dyskusyjnego).
  7. Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu oraz materiały zostaną wysłane na adres e-mail uczestnika szkolenia.
WYMAGANIA TECHNICZE:
  1. System operacyjny co najmniej Windows 8.
  2. Komputer min. 4 GB RAM.
  3. Internet min. 10 MB/s.
  4. Szkolenie zostanie przeprowadzone na platformie ZOOM.
  5. NAZWA użytkownika ZOOM musi zawierać nazwisko uczestnika szkolenia lub nazwę jednostki

cena szkolenia

599 PLN od osoby

cena szkolenia obejmuje

szkolenie online, materiały, konsultacje, LINK do zakupionego szkolenia zostanie przesłany na adres e-mail wskazany w karcie zgłoszenia w dniu 9 grudnia 2024 r.

dodatkowe informacje

FAKTURA zostanie przesłana na adres e-mail podany w karcie zgłoszenia.

WARUNKIEM uruchomienia dostępu do szkolenia jest wcześniejsze opłacenie faktury.

Koordynator Szkolenia

OTI
tel.: 12 635 83 65
fax. 12 635 83 65