RODO w Ośrodku Pomocy Społecznej - AKTUALNE PROBLEMY

od do

Program Szkolenia

1. RODO – klauzula informacyjna – czyli to, co najważniejsze:
  • jak powinna wyglądać?
  • gdzie należy ją umieścić?
  • czy faktycznie należy przekazywać ją każdemu klientowi OPS?
  • klauzula informacyjna w pomocy społecznej, a klauzula w świadczeniach;
  • klauzula z art. 13 RODO, a klauzula z art. 14 RODO.
2. „Nie wyrażam zgody na przetwarzanie moich danych”!:
  • czy OPS powinien żądać zgody na przetwarzanie danych?
  • zgoda petenta a zgoda pracownika;
  • podstawa prawna przetwarzania danych przez OPS.
3. Podstawa to dobra „papiery”, czyli o polityce bezpieczeństwa:
  • jaki jest cel i sens sporządzania polityki bezpieczeństwa w OPS?
  • co może, a co powinna zawierać polityka bezpieczeństwa?
  • analiza przykładowej polityki bezpieczeństwa w OPS.
4. „Żądam wydania wszystkich akt sprawy – bo RODO mi pozwala”!:
  • prawo klienta do żądania potwierdzenia faktu przetwarzania jego danych;
  • prawo do żądania kopii danych;
  • prawo do bycia zapomnianym;
  • inne prawa klienta wynikające z RODO.
5. „A antywirusa na komputerze mamy”? – zabezpieczenie danych osobowych:
  • szacowanie ryzyka – z czym mamy największy problem?
  • zabezpieczenia organizacyjno – techniczne;
  • zabezpieczenia komputerów i serwerów.
6. A jeśli coś będzie „nie tak…”:
  • UODO i jego kompetencje;
  • kary administracyjne – ile, dla kogo i za co?
  • odpowiedzialność cywilna – podstawowe założenia i zasady;
  • stowarzyszenia i fundacje, które mogą nas „sprawdzić” – czyli RODO jako niewyczerpane źródło dla wyłudzeń i oszustów.
7. TELEFONICZNY PANEL DYSKUSYJNY – 10 minut dla każdego uczestnika szkolenia!
  • (termin konsultacji należy ustalić najpóźniej w kolejnym dniu roboczym od dnia realizacji szkolenia)

Wykładowcy

dr Piotr Piskozub

Doktor nauk prawnych, radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie.
Adiunkt w Katedrze Prawa Cywilnego UMCS w Lublinie, trener szkoleń prawnych, arbiter sądu polubownego, konsultant portalu Legali w zakresie prawa pomocy społecznej, autor kilkunastu publikacji z zakresu szeroko rozumianego prawa cywilnego, konsultant prawny wielu ośrodków pomocy społecznej oraz punktów przeciwdziałania przemocy w rodzinie; specjalizuje się w prawie cywilnym oraz prawie pomocy społecznej.

cena szkolenia

449 PLN od osoby 299 PLN każda kolejna osoba.

cena szkolenia obejmuje

czas trwania: 183 minut + 10 minut konsultacji telefonicznych dla każdego zgłoszonego Uczestnika szkolenia, czas udostępniania: 260 minut od pierwszego zalogowania w indywidualnym panelu szkoleniowym, materiały

dodatkowe informacje

FAKTURA z 7-dniowym terminem płatności zostanie przesłana na adres e-mail podany w karcie zgłoszenia.

WARUNKIEM uruchomienia dostępu do szkolenia jest wcześniejsze opłacenie faktury.

TERMIN KONSULTACJI telefonicznych należy ustalić najpóźniej w kolejnym dniu roboczym od dnia realizacji szkolenia. TERMIN KONSULTACJI prosimy ustalić pod nr telefonu: 797-240-556.

Koordynator Szkolenia

OTI
tel.: 12 635 83 65
fax. 12 350 63 60