Rachunkowość i sprawozdawczość w jednostce pomocy społecznej AKTUALNOŚCI 2025

Oglądaj w dogodnym terminie

Program Szkolenia

  1. Plan finansowy jako podstawa gospodarki finansowej jednostki – opracowywanie i dokonywanie zmian, ewidencja planu finansowego , możliwość tworzenia planów finansowych według grup wydatków.
  2. Omówienie zasad zaciągania zobowiązań przez kierownika jednostki budżetowej.
  3. Zakres odpowiedzialności kierownika jednostki i głównego księgowego za politykę rachunkowości.
  4. Wspólna obsługa jednostek – podział obowiązków i zadań pomiędzy kierownikiem jednostki obsługującej a kierownikiem jednostki obsługiwanej.
  5. Dokumentacja polityki rachunkowości z uwzględnieniem postanowień rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej – istota, funkcje i jej elementy.
  6. Ewidencja dochodów budżetowych – syntetyczna i analityczna:
    • charakterystyka kont: 221 – „Należności z tytułu dochodów budżetowych, zespołu 7,
    • Konto 245 – „Wpływy do wyjaśnienia” – zasady ewidencjonowania operacji gospodarczych związanych z niewyjaśnionymi wpływami.
  7. Należności z tytułu świadczeń nienależnie pobranych z lat ubiegłych –klasyfikacja i sposób ujęcie w księgach rachunkowych i prezentacja w sprawozdaniach.
  8. Należności od dłużników alimentacyjnych – sposób ujęcia w księgach rachunkowych i prezentacja w sprawozdaniach.
  9. Odsetki od należności – ewidencja i prezentacja w sprawozdaniach.
  10. Aktualizacja należności budżetowych – dokonywanie odpisów aktualizujących należności.
  11. Zasady funkcjonowania konta 290 – „Odpisy aktualizujące należności”.
  12. Ewidencja syntetyczna i analityczna wydatków budżetowych:
    • zasady funkcjonowania konta 130 w zakresie wydatków budżetowych;
    • ewidencja analityczna według podziałek klasyfikacji budżetowej.
  13. Odsetki od zobowiązań wymagalnych – ewidencja i prezentacja w sprawozdania.
  14. Ewidencja syntetyczna i analityczna wydatków budżetowych:
    • zasady funkcjonowania konta 130 w zakresie wydatków budżetowych;
    • ewidencja analityczna według podziałek klasyfikacji budżetowej.
  15. Odsetki od zobowiązań wymagalnych – ewidencja i prezentacja w sprawozdania.
  16. Finansowanie inwestycji, zakupów inwestycyjnych, remontów:
    • ewidencja księgowa – zasady funkcjonowania kont: 080, kont zespołu 4, 810,
    • klasyfikacja budżetowa.
  17. Zobowiązania wymagalne – pojęcie, zasady prowadzenia ewidencji analitycznej oraz prezentacja w sprawozdaniach.
  18. Zaangażowanie wydatków budżetowych OPS – u – kwalifikacja, ujęcie w ewidencji księgowej i prezentacja w sprawozdaniu Rb – 28 S.
  19. Omówienie zasad ewidencjonowania wypłaty świadczenia wychowawczego, , świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń rodzinnych i innych świadczeń i innych.Środki trwałe i wartości niematerialne i prawne – definicja, ewidencja, amortyzowanie i umarzanie.
  20. Zasady ewidencji majątku trwałego po zmianach w klasyfikacji środków trwałych.
  21. Sprawozdania budżetowe w 2024 r.: RB-27S, Rb-27 ZZ, Rb-28S, RB-50 o wydatkach – osoby odpowiedzialne za sporządzanie i przekazywanie.
  22. Omówienie dotyczących zasad sporządzania i przekazywania sprawozdań.
  23. Kontrola formalno – rachunkowa i merytoryczna sprawozdań dokonywana przez jednostkę otrzymującą.
  24. Korekty sprawozdań – terminy ich sporządzenia.
  25. Omówienie form przekazywania sprawozdań.
  26. Sprawozdania, w zakresie operacji finansowych: Rb-Z, Rb-N, Rb-ZN osoby odpowiedzialne za sporządzanie i przekazywanie.
  27. Omówienie dotyczących zasad sporządzania i przekazywania sprawozdań.
  28. Kontrola formalno – rachunkowa i merytoryczna sprawozdań dokonywana przez jednostkę otrzymującą.
  29. Korekty sprawozdań – terminy ich sporządzenia.
  30. Najczęściej występujące nieprawidłowości w zakresie gospodarki finansowej, rachunkowości i sprawozdawczości ośrodków pomocy społecznej - omówienie.
  31. PANEL DYSKUSYJNY – Pani Agata Syguda odpowie na Państwa pytania.

cena szkolenia

599 PLN od osoby

cena szkolenia obejmuje

szkolenie e-learningowe, materiały

dodatkowe informacje

FAKTURA zostanie przesłana na adres e-mail podany w karcie zgłoszenia.

WARUNKIEM uruchomienia dostępu do szkolenia jest wcześniejsze opłacenie faktury.

Koordynator Szkolenia

OTI
tel.: 12 635 83 65
fax. 12 635 83 65