KSeF - podstawy dla JPS

NA ŻYWO | od 08:00 do 10:30

Zapraszamy na szkolenie na którym przedstawimy zarówno obowiązujący model e-fakturowania, jak i nowy, obowiązkowy od 1 lutego 2026r.

Uwzględniliśmy uchwalone w wakacje przepisy, nowy model schemy oraz projektowaną treść rozporządzeń.

Nie traćcie szansy na jak najszybsze wdrożenie systemu KSeF w JPS i wyeliminowanie problemów w obiegu dokumentów oraz w samym procesie fakturowania.

 

Szkolenie ONLINE odbędzie się

20 listopada 2025 r. (czwartek)
w godz. 08:00 – 10:30

LINK do zakupionego szkolenia zostanie przesłany na adres e-mail wskazany w karcie zgłoszenia w dniu 19 listopada 2025 r.

Program Szkolenia

1. Krajowy System e-Faktur:
  • zasady funkcjonowania KSeF, w tym przesyłanie i odbieranie faktur,
  • archiwizacja faktur w KSeF,
  • czy stosowanie KSeF wymaga zgody kontrahenta i w jaki sposób pobierze on fakturę?
  • jakie rodzaje faktur można wystawiać przez KSeF, a jakie nadal trzeba będzie wystawiać w dotychczasowy sposób?
  • faktura pro-forma, uproszczona, VAT RR i duplikat a nowy KSeF,
  • PEF a KSeF – czy są zharmonizowane?
  • czy będzie dostępny wzór faktur?
  • termin przechowywania faktur w KSeF.
2. Dostęp do KSeF:
  • kto ma dostęp do nowej struktury faktur,
  • upoważnienie w zakresie wystawiania faktur,
  • upoważnienie w zakresie dostępu do faktur,
  • upoważnienie w zakresie wystawiania i dostępu do faktur,
  • upoważnienie dla osób trzecich w tym dla biur rachunkowych,
  • korzystanie z KSeF bez upoważnienia,
  • w jaki sposób fakturę wystawić i przesłać w KSeF w zakresie transakcji zagranicznych (np. WDT) jak i dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej,
  • druk ZAW-FA – omówienie,
  • rozporządzenia regulujące zasady nadawania upoważnień do KSeF,
  • aplikacja webowa MF – sposób wykorzystania.
3. Schemat struktury faktury w KSeF:
  • pola w nowej strukturze faktury,
  • które elementy schemy są obowiązkowe,
  • numer identyfikujący w KSeF a numer faktury,
  • analiza UPO – co wynika z tego dokumentu,
  • dane stron transakcji w tym dostawcy, nabywcy, odbiorcy, płatnika, współwłaściciela,
  • nowe elementy faktury, w tym nr umowy, WZ, rodzaje transportu, PKWiU, CN, PKOB, sposób płatności, skonto, kurs waluty i kod waluty, warunki transakcji, itp.
  • faktura w KSeF a kody GTU i kody literowe jak TP i FP,
  • czy w fakturze w KSeF można umieścić dodatkowe informacje lub załączniki?
  • rodzaje faktur w KSeF (VAT, KOR, ZAL, ROZ, KOR_ZAl, KOR_ROZ, UPR).
4. Faktura wystawiona i otrzymana w KSeF:
  • kiedy uznać fakturę za wystawioną
  • kiedy uznać fakturę za otrzymaną,
  • kiedy uznać fakturę korygującą za wystawioną i otrzymaną,
  • jaki wpływ ma dzień wystawienia lub otrzymania faktury w KSeF w zakresie momentu odliczenia podatku naliczonego (zakup) jak i rozpoznania obowiązku podatkowego (sprzedaż).
5. Zalety wprowadzenia KSeF:
  • ujmowanie faktur korygujących in minus po stronie sprzedaży i zakupu,
  • przyspieszony zwrot podatku VAT,
  • brak konieczności przedstawienia pliku JPK_FA,
  • nowe możliwości wykorzystania faktur elektronicznych w księgowaniu transakcji zakupowych – istotne uproszczenia.
6. Jakie działania podjąć aby wdrożyć KSeF:
  • omówienie najnowszej nowelizacji wprowadzającej obowiązkowy KSeF
  • kto będzie podlegał obowiązkowi wystawiania faktur w KSeF – podatnik zwolniony z VAT, podatnik posiadający stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej, działalność nierejestrowana, podatnik jedynie zarejestrowany na potrzeby podatku VAT,
  • czy i które podmioty będą mogły wejść w obowiązkowy KSeF z półrocznym opóźnieniem?
  • co z biletami PKP, PKS, opłatami za autostrady – czy nadal będą uważane za faktury?
  • informacja o stosowaniu KSeF – Biała lista podatników – czy nadal ustawodawca planuje zmiany w tym obszarze?,
  • w jaki sposób dokumentować WDT, eksport towarów, eksport usług oraz sprzedaż na rzecz konsumentów,
  • jakie działania podjąć w przypadku czasowej niedostępności, awarii KSeF, trybu off-line po stronie podatnika,
  • opatrzenie faktury KSeF dodatkowym kodem QR – dostępne metody opatrzenia kodem,
  • czy będzie konsolidacja KSeF z PEF?
  • czy zmienią się regulacje określające termin wystawienia faktury?
  • zasady wystawiania faktury korygujących w KSeF
  • propozycja wystawienia faktury korygującej przez nabywcę,
  • nowe zasady ujęcia faktur korygujących in minus – po stronie sprzedawcy jak i nabywcy,
  • nota korygująca – w jakich przypadkach będzie można ją stosować, a kiedy instytucja ta zostanie zniesiona,
  • skrócenie terminu zwrotu VAT,
  • dodatkowe wymogi przy płaceniu za fakturę z KSeF,
  • płatność w MPP a faktura z KSeF – dodatkowe wymogi,
  • co z fakturami wystawianymi przy użyciu kas rejestrujących oraz paragonami z NIP nabywcy - czy one znikną?
  • akceptacja stosowania faktur w KSeF,
  • data wystawienia i otrzymania faktur w KSeF – nowe zasady w zakresie trybów awaryjności.
  • jakie kary wprowadzi ustawodawca za pominięcie faktury w KSeF – sankcje,
  • faktury zaliczkowe
  • faktury RR (w tym korygujące)
  • rozliczenie z rolnikiem ryczałtowym
  • faktura scamowa, ukrywanie faktur, korekta techniczna faktury – działania podatnika,
  • faktura OFFLINE i OFFLINE24 – kiedy można je stosować i jakie są tego konsekwencje
  • załącznik do faktury
  • przepisy przejściowe.
7. Struktury logiczne zaprezentowane przez Ministerstwo Finansów, w tym wydane informacje dotyczące najczęściej zadawanych pytań.
8. Najnowsze projekty aktów wykonawczych do KSEF oraz najnowsze wyjaśnienia Ministerstwa Finansów.
9. PANEL DYSKUSYJNY – Pani Justyna Zając-Wysocka odpowie na Państwa pytania
  • uczestnicy szkolenia mogą zadawać prowadzącemu nielimitowaną liczbę pytań dotyczących tematu szkolenia (w trakcie szkolenia poprzez wbudowany czat oraz po zakończonym szkoleniu)
PRZEBIEG SZKOLENIA:
  1. Szkolenie odbędzie się w dniu 20 listopada 2025 r. (czwartek) w godz. 08:00–10:30.
  2. Faktura zostanie przesłana na adres e-mail ODBIORCY FAKTURY podany w karcie zgłoszenia.
  3. Warunkiem otrzymania linku do szkolenia jest opłacenie faktury.
  4. Link do zakupionego szkolenia zostanie przesłany najpóźniej w dniu 19 listopada 2025 r. 
  5. Uczestnicy szkolenia mogą zadawać pytania prowadzącemu (w trakcie trwania szkolenia poprzez wbudowany czat oraz po zakończonym szkoleniu w trakcie panelu dyskusyjnego).
  6. Certyfikat uczestnictwa w szkoleniu oraz materiały zostaną wysłane na adres e-mail uczestnika szkolenia
WYMAGANIA TECHNICZE:
  1. System operacyjny co najmniej Windows 8.
  2.  Komputer min. 4 GB RAM.
  3. Internet min. 10 MB/s.
  4.  Szkolenie zostanie przeprowadzone na platformie ZOOM.
  5. NAZWA użytkownika ZOOM musi zawierać nazwisko uczestnika szkolenia lub nazwę jednostki

Wykładowcy

Justyna Zając-Wysocka

  • radca prawny, doradca podatkowy
  • przewodnicząca Małopolskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych 
  • ekspert Polskiej Izby Turystyki i członek Komisji Fiskalnej ECTAA 
  • wieloletni współpracownik polskich i międzynarodowych firm doradczych
  • zarządzająca spółką doradztwa podatkowego  w okresie 2011-2024
  • jeden z założycieli Stowarzyszenia Doktorantów i Doktorów Prawa Podatkowego z siedzibą w Krakowie
  • członek polskiego Oddziału IFA (International Fiscal Association)
  • absolwentka studiów doktoranckich w Zakładzie Prawa Finansowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego
  • absolwentka programu SIM Certyfikowany Interim Manager® 
  • absolwentka Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania przy Akademii Ekonomicznej w Krakowie, studia podyplomowe - kierunek: Zarządzanie, kontrola wewnętrzna oraz audyt, tytuł audytora II stopnia 
  • uczestnik i prelegent licznych konferencji naukowych z zakresu prawa podatkowego
  • specjalizuje się w obsłudze podmiotów gospodarczych w zakresie doradztwa prawno-podatkowego oraz obsługi sporów podatkowych, a także sukcesji podmiotów gospodarczych
  • jest autorką licznych publikacji eksperckich z zakresu prawa podatkowego 
  • wieloletni wykładowca problematyki podatku od towarów i usług oraz procedury administracyjnej i sądowoadministracyjnej, a także w zakresie podatków dochodowych, MDR i warsztatów specjalistycznych dla menedżerów, kadry zarządzającej, działów księgowych oraz działów handlowych (ponad 5000 godzin szkoleniowych)
  • uznana za jednego z najlepszych doradców podatkowych w zakresie sporów podatkowych (IX Ranking Dziennika Gazety Prawnej)
     

cena szkolenia

499 PLN od osoby

cena szkolenia obejmuje

szkolenie online, materiały, konsultacje online (w trakcie szkolenia)

dodatkowe informacje

FAKTURA zostanie przesłana na adres e-mail podany w karcie zgłoszenia.

WARUNKIEM uruchomienia dostępu do szkolenia jest wcześniejsze opłacenie faktury.

Koordynator Szkolenia

OTI
tel.: 12 635 83 65
fax. 12 635 83 65