Gminne Komisje ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych - ZADANIA i KOMPETENCJE z uwzględnieniem kontroli punktów sprzedaży
Zapraszamy na kompleksowe szkolenie dla Członków Gminnych Komisji ds.Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Szkolenie uprawnia do pracy w komisji zgodnie z art 4 [1] ust 4 ustawy z dnia 26 października 1982r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.
Program Szkolenia
1. Zadania gminy związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu:
- Katalog zadań gminy wynikający z ustawy o wychowaniu w trzeźwości (…).
- Gminny program profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz strategia rozwiązywania problemów społecznych. Kto tak naprawdę je realizuje? Jaka jest rola pełnomocnika wójta/burmistrza/prezydenta?
- Na co można przeznaczyć środki z opłat na zezwolenia?
- „Małpokowe” – w jakim zakresie można wydatkować te środki?
- Obowiązek powołania gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Organizacja i funkcjonowanie gminnych komisji rozwiązywania problemów alkoholowych:
- Skład komisji.
- Organizacja pracy komisji.
- Regulamin wewnętrzny.
- Zasady wynagradzania.
3. Procedura leczenia odwykowego: co może komisja? na co należy zwrócić uwagę? czego należy unikać?
4. Kompetencje GKRPA w stosunku do osób uzależnionych. Co jeszcze może zrobić Komisja poza skierowaniem wniosku o leczenie odwykowe?
5. Pozyskiwanie i przetwarzanie danych osobowych na płaszczyźnie przeciwdziałania alkoholizmowi oraz przekazywanie informacji do i z komisji.
6. Kontrola punktów sprzedaży alkoholu:
- Podstawa prawna kontroli
- Analiza sytuacyjna i plan kontroli
- Podstawowe zasady przeprowadzania kontroli punktów sprzedaży alkoholu
- Zakres kontroli.
7. KONSULTACJE TELEFONICZNE – 10 minut dla pierwszego zgłoszonego Uczestnika szkolenia:
- termin konsultacji należy umówić najpóźniej w kolejnym dniu roboczym od dnia realizacji szkolenia;
- w celu ustalenia terminu konsultacji prosimy o kontakt telefoniczny: 797-240-556;
- konsultacje nie umówione w terminie określonym powyżej PRZEPADAJĄ
Wykładowcy
dr Piotr Piskozub
Doktor nauk prawnych, radca prawny, adiunkt w Katedrze Prawa Cywilnego UMCS w Lublinie, trener szkoleń prawnych; konsultant portalu Legalis w zakresie prawa pomocy społecznej; konsultant prawny kilkunastu ośrodków pomocy społecznej oraz punktów przeciwdziałania przemocy w rodzinie; w praktyce radcy prawnego specjalizuje się w prawie rodzinnym oraz prawie pomocy społecznej, reprezentując osoby fizyczne oraz organy administracji w postępowaniach sądowych oraz sądowo-administracyjnych.
Autor kilkunastu publikacji z zakresu prawa cywilnego, rodzinnego i prawa pomocy społecznej, w tym monografii naukowych pt.: "Świadczenia nienależnie pobrane w pomocy społecznej" oraz "Rozwiązania antykryzysowe w praktyce ośrodka pomocy społecznej", współautor publikacji "Vademecum dyrektora domu pomocy społecznej", a także autor licznych artykułów naukowych i rozdziałów w publikacjach zbiorowych (m.in.: "Umowa o finansowanie pobytu członka rodziny w domu pomocy społecznej – analiza obowiązującego stanu prawnego i postulaty de lege ferenda", "Rodzina wspierająca w świetle przepisów ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej", "Procedura odebrania dziecka na podstawie przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie. Problemy praktyczne i postulaty de lege ferenda", "Rodzinnoprawne aspekty ochrony dziecka - ofiary przemocy w rodzinie").
cena szkolenia
499 PLN od osoby 99 PLN każda kolejna osoba.cena szkolenia obejmuje
dodatkowe informacje
FAKTURA zostanie przesłana na adres e-mail podany w karcie zgłoszenia.
WARUNKIEM uruchomienia dostępu do szkolenia jest wcześniejsze opłacenie faktury.
TERMIN KONSULTACJI telefonicznych należy ustalić najpóźniej w kolejnym dniu roboczym od dnia realizacji szkolenia. TERMIN KONSULTACJI prosimy ustalić pod nr telefonu: 12 635-83-65 – konsultacje nie umówione w powyższym terminie PRZEPADAJĄ.